Yorum: Küçük Prens - Antoine de Saint-Exupéry

11/19/2015, BY Buse Güler -

"Hoşça git," dedi tilki. "Vereceğim sır çok basit: İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman doğruyu görebilir. Gerçeğin mayası gözle görülmez." Küçük Prens unutmamak için tekrarladı: "Gerçeğin mayası gözle görülmez."

Herkese merhaba,  Geciken bir kitap yorumu ile sizlerleyim :)
Reading slump denilen döneme tekrardan giriş yaptım, hem de öyle böyle değil. Okuyamıyorum, canım istemiyor. Bende bıraktım artık okumuyorum :D Bakalım ne zaman devam edicem. İşte tam da bu dönemin başlarındayken bir gece okuduğum kitabı bıraktım ve elime Küçük Prens'i aldım. İyi ki de almışım. Çok keyifli zaman geçirdim okurken. Keşke biraz daha uzun olsaydı, okumaya doyamadım. Hemen bitti.

Konusundan pek bahsetmeyeceğim çünkü sanırım okumayan yoktur :D Ben bile geç kalmışım okumak için. Ama geçmişte okusaydım, yine çok sever farklı anlamlar çıkarırdım belki. İleride okuyacağım belki daha farklı anlamlar çıkaracağım. Küçük Prens öyle bir kitap çünkü. Çocuk kitabı deyip burun kıvırmayın sakın. 

Yazar uçağının arızalanması nedeniyle bir çölde mahsur kalıyor. Sonrasında ise Küçük Prens ile karşılaşıyor. "Bana bir koyun çizer misin?" diyor Küçük Prens ilk olarak. Bu şekilde karşılaşıyorlar. Kimdir, nedir, nereden gelir? Ayrıntılı bilgiler vermiyor Küçük Prens. Anlattıklarından ancak bir şeyler toparlayıp kafanızda oluşturabilirsiniz. Yazar da öyle yapıyor zaten. 

Gerçekten çok çok güzeldi. Bitmesin istedim, biraz daha okuyayım. Ama bitti işte. Son sayfalarında gözlerim dolu doluydu. Kitabı bitirdikten sonra kalkıp yıldızlara bakasım geldi :) Başucu kitabım yoktur benim. Genelde kitapları ikinci kez okumayı sevmem ama Küçük Prens başucu kitabı niteliğinde bir kitap bana göre. Alıntı bile işaretleyemedim, çünkü işaretlemeye kalksam her sayfada iki üç yer işaretleyecektim. Küçük Prens'in ve tabii yazarın tespitleri o kadar güzeldi ki. Anlayabilirseniz eğer çok derin farklı anlamlar içeren bir kitap. Herkes okumalı :) 

Bana gelince, ağır bir okuyamama döneminden geçiyorum. Hiçbir şey alamıyorum eliem sürünüyorlar. Son dönemlerde herkesin ölüp bittiği Meleklerin Kanı'nı dahi okuyamadığım o derece. Bu durumdan kurtulmam için ne yapmalıyım? Yorum bırakırsanız sevinirim :) Sevgiler.

Puanım:

1 yorum:

  1. Buse Hanım Merhabalar,

    Fransız yazar Antoine de Saint-Exupéry’in dünyaca ünlü eseri “Küçük Prens” masalını üniversiteden mezun olduktan sonra bir arkadaşımın bu kitabı bana hediye etmesiyle okumuştum. Bazen diyorum keşke okumakta bu kadar geç kalmasaydım bu masalı çünkü masal hayata dair ilham alınacak öğütlerle dolu. Masalda geçen en sevdiğim alıntılar da:

    ‘’İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman gerçeği görebilir. Gerçeğin mayası gözle görülmez.’’
    ’’İnsanların arasında da yalnızlık duyulur.’’

    Bu sözleri ne zaman Küçük Prens masalını görsem hemen hatırlarım. İzninizle ben de sizinle okumanız üzere masaldan kalbime kazınan diğer sözleri paylaşmayı çok isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/antoine-de-saint-exupery-kucuk-prens-masalindan-kalbime-kazinan-24-alinti/

    Güzel okumalar dilerim,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil